Ploegentijdrit trainingsschema


Datum: Zondag 28 maart 2021
Lokatie: Wheelerplanet Spaarnwoude
Regels: Lees de onderstaande corona-regels goed door

Nagekomen bericht
Ondanks de grondige voorbereiding van de ploegentijdrit training is een niet onbelangrijk aspect vergeten: de kosten van de baanhuur.Het is wat ontijdig om alsnog deelnamekosten te introduceren, maar er zal wel een collectebus staan voor vrijwillige bijdrage (denk: €3,- p.p.).

Een nog veel beter idee (en corona-technisch aantrekkelijker): schaf een wedstrijdabonnement á € 35,- aan, daarmee bent u de rest van het seizoen verzekerd van gratis deelname aan alle wedstrijden en trainingen. Want dát er nog vele sportieve bijeenkomsten op stapel staan, is zeker. De volgende trainingen zijn al in de maak.

U schaft een wedstrijdabonnement aan door overmaking van €35,- op de rekening van FC Trappist ovv “wedstrijdabonnement” en uw naam.



Blok 1: start 13.00 uur        
                          

 

1.

Peter Turk (captain)

Ard van Straaten

Ruud van Straaten

Koen Polder

 

2.

Joost Hartog (captain)

Jan Gottmer

Arjen van Ketel

Michiel van Asbeck

 

3.

Evert Fermin (captain)

Ruben Koeckhoven

Frans Blom

Rieks Van Rooijen

 

4.

Giel Kortekaas (captain)

Peter van Steijn

Olav Verhoeve

Tim Forrer

 

5.

Bernard Schaap (captain)

Ruud van Eijk

Marten Postma

Christiaan Koenders

 

6.

Eric van den Heuvel (captain)

Arjen Hoogenhout

Djoen Liem

Gerard Snel

 

Blok 2: start 14.00 uur

 

7.

Jan Maarten Deurvorst (captain)              

Pim van Oppenraaij                                   

Marthijn Licher

Jelle Sernee

 

8.

Mart Dominicus (captain)

Rinus Cerfontain

Bert Zwaving

Niels Kooij

 

9.

Ivo Rigter (captain)

Frans Poels

Olav Heuts

Hugo Bakker

 

10.

Patrick Verheij (captain)

Barry Miedema

Cyril Mica

Frans van Zweden

 

11.

Marlin Burkunk (captain)

Mike Cooper

Sjoerd Harleman

Jan Repko

 

12.

Peter Giljam (captain)

Bas Klein

Maarten van den Beld

Tom Schipper

 

LEES S.V.P. HET ONDERSTAANDE REGLEMENT NAUWKEURIG DOOR !!!

We rijden twintig (20) ronden op de (korte) buitenbaan met in ieder blok zes ploegen tegelijk op de baan.

Warm rijden kan niet op het circuit plaatsvinden maar moet op de openbare weg gebeuren.

Er wordt gestart vanaf de parkeerplaats. Om 12.55 uur resp. 13.55 uur stellen de ploegen zich op: in Blok 1 ploegen 1. en 2. in de eerste baan, ploegen 3. en 4. in de tweede baan; in Blok 2 ploegen 7. en 8. in de eerste baan, 9. en 10. in de tweede etc..

Alleen de teamcaptains dragen een met hun teamnummer corresponderend rugnummer, Ivo zal die verstrekken. De overige renners dragen geen rugnummer.

De ploegen worden met een interval van 21 seconden weggeschoten door een van de leden van de wedstrijdcommissie/jury.

De eerste ronde is een geneutraliseerde inrijronde (deze ronde telt niet mee voor het aantal van twintig of het eindresultaat): de ploegen houden deze ronde 30 km/u aan en er mag pas worden versneld op het laatste rechte stuk richting start/finish. Bij passeren van de MyLaps sensor bij start/finish gaat de teller lopen. De teamcaptains bewaken strikt de 30 km/u-grens van de inrijronde! Alleen dan kunnen we zes teams aanvankelijk gelijkmatig verspreiden over de baan.

Bij het juryhok worden voor het eerste team (team 1. in het eerste blok, team 7. in het tweede blok) rondenborden getoond, te beginnen met “20”. Bij het ingaan van de laatste ronde door dat team wordt de bel geluid. De overige teams kunnen dus niet blindvaren op de borden of de bel maar moeten zelf de ronden tellen (of bijhouden of ze zijn gedubbeld door team 1. resp. team 7.).

Er wordt rechts gereden en links ingehaald.

Het passerende team roept tijdig en luid: PASSEREN!! Waarna het in te halen team rechts houdt. In de bochten geldt een inhaalverbod.

Stayeren bij andere teams is vanzelfsprekend verboden.

Een ronde is 1680 meter lang, zodat na 33,6 km de training erop zit, gerekend vanaf de eerste doorkomst bij start/finish. Degenen die hun metertje laten lopen vanaf de parkeerplaats komen op een totaal van ongeveer 35 km.

De tijd van de vierde en laatste renner is geldend; teams die een ploeglid overboord hebben gegooid worden niet in de (trainings-)resultaten opgenomen.

Na de finish wordt één ronde uitgereden en verlaten de renners vóór de start/finish de baan (niet nogmaals MyLaps passeren!). Jan Maarten zal de renners van het eerste blok bij het welbekende hekje en op de hem kenmerkende vriendelijke doch dringende wijze uitgeleide doen. Evert idem dito bij de renners van het tweede blok.

Iedere deelnemer wordt geacht een MyLaps transponder op zijn (tijdrit!)fiets of aan zijn enkel te hebben. Er is een beperkt aantal huurtransponders beschikbaar, mail daarvoor uiterlijk op 26 maart a.s. naar wedstrijdsecretariaat@fctrappist.nl. Op = Op.

 

CORONA

Gezien het aantal aanmeldingen is het enthousiasme groot, iedereen kijkt er vermoedelijk erg naar uit om weer wat min of meer gelijkgestemde fietsvrienden te kunnen begroeten.

Tegelijkertijd is deze training, hoewel in overeenstemming met de coronamaatregelen, een spannend experiment: een vijftigtal sporters bijeenbrengen op een afgesloten sportaccommodatie, dat klinkt in deze onzekere coronatijden misschien niet iedereen als muziek in de oren. We moeten er bovendien rekening mee houden dat er door boa’s handhavend wordt opgetreden.

De organisatie drukt u daarom allen op het hart om de volgende uitgangspunten in acht te nemen:

-       Mensen met klachten blijven thuis. Voel je niet bezwaard tegenover je team, wij passen 100% een mouw aan teams met uitvallers (Ivo en Marlin rijden gráág twee keer..);

-       De renners van het eerste blok worden niet eerder dan 12.30 uur op het complex verwacht en wordt bovendien verzocht niet later dan 14.30 uur huiswaarts te keren;

-       De renners van het tweede blok worden niet eerder dan 13.30 uur op het complex verwacht;

-       De uitslagen volgen later op de dag online en/of via de FCTRacing appgroep, maar worden in ieder geval niet uitgeroepen: navraag bij jury of wedstrijdleiding is zinloos;

-       De 1,5 -meter-regel is heilig: vóór, tijdens en ná de training houdt iedereen afstand van elkaar;

EEN BEELD VAN SAMENKLITTENDE TRAPPISTEN MOET BESLIST WORDEN VOORKOMEN !!!

-       Op de parkeerplaats is voldoende ruimte om vooraf tips & tricks uit te wisselen en om achteraf ervaringen te delen;

-       Het juryhok en (behoudens tijdens de training natuurlijk) het circuit zijn verboden terrein voor anderen dan jury/wedstrijdcommissie;

-       Leden die de corona-teugels toch onverhoopt laten vieren zullen door de organisatie worden aangesproken.

 

Dat alles gezegd hebbende: wij hebben er reuze veel zin in om deze bijzondere tak van de wielersport samen met jullie te onderzoeken en zeker ook om iedereen weer te mogen begroeten. En sporten is gezond!

 

Tot zondag!