Spelregels

Er zijn drie tijdritten bij de Trappist: de proloog bij de openingswedstrijd, de koppeltijdrit en de individuele tijdrit.

  • Proloog: 3,1 km, circuit Spaarnwoude
  • Individuele tijdrit: 22 km, AR-kanaal bij Driemond
  • Koppeltijdrit: 25 km, Almere langs het Gooimeer

De renner die de meeste punten haalt bij deze drie ritten wint de tijdritbeker, uitreiking tijdens de nieuwjaarsreceptie. Er is een A-winnaar en een B-winnaar (als ook de koppeltijdrit met een mede B-renner gereden is)

 

Spelregels individuele tijdrit

We starten zoals gebruikelijk even voorbij Driemond en rijden dan 11 km langs het Amsterdam-Rijnkanaal richting Utrecht. Bij het keerpunt draaien we om en rijden we - verrassing! - hetzelfde stuk terug. Daar registreert de jury de tijd en maken ze het klassement op.
Iinschrijving kan vanaf ca. half 7, tot uiterlijk TIEN VOOR ZEVEN De jury heeft geen tijd en dus ook geen pardon voor laatkomers! Dus kom op tijd!
De individuele tijdrit is niet toegankelijk voor introducees.
De startvolgorde wordt door de jury bepaald.
Renners starten 1 minuut na elkaar en worden door juryassistenten bij de start in evenwicht gehouden.
De jury en tijdwaarnemers hebben hun handen vol om de tijdrit in goede banen te leiden. Laat ze met rust zolang er nog renners onderweg zijn.

 

Spelregels koppeltijdrit

We starten bij Almere haven op de dijk en rijden dan 12,5 km over het fietspad langs het Gooimeer  richting de Gooise Brug. Bij het keerpunt draaien we om en rijden we - verrassing! - hetzelfde stuk terug. Daar registreert de jury de tijd van de tweede renner en maken ze het klassement op.
Renners zoeken zelf tevoren een partner om de koppeltijdrit te rijden.
De koppeltijdrit is niet toegankelijk voor introducees.

Inschrijving kan vanaf ca. half 7, tot uiterlijk TIEN VOOR ZEVEN De jury heeft geen tijd en dus ook geen pardon voor laatkomers! Dus kom op tijd!
De startvolgorde wordt door de jury bepaald.
Koppels starten 1 minuut na elkaar en worden door juryassistenten bij de start in evenwicht gehouden.
De jury en tijdwaarnemers hebben hun handen vol om de tijdrit in goede banen te leiden. Laat ze met rust zolang er nog renners onderweg zijn.